reklama

Ak si praješ milenca...

Týmito slovami začína pieseň Leonarda Cohena Som tvoj muž (Im Your Man), ktorá sa objavila na rovnomennom albume z roku 1988. Kým o interpretácii zmyslu filozofických básní Cohena diskutujú aj literárni kritici, text tejto piesne je pomerne dobre zrozumiteľný. Muž žiada ženu, aby sa k nemu vrátila. Poetické argumenty sú veľmi presvedčivé s typickým cohenovským nežne erotickým podtextom a sofistikovanými básnickými obrazmi. Nevieme, komu bola pieseň adresovaná, ani to, či sa dotyčná naozaj vrátila. Vieme len, že ide o úžasnú ľúbostnú báseň, ktorej účinok je zosilnený nenapodobiteľnou autorovou sugestívnou interpretáciou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Leonard Cohen spieva I'm Your Man

Hudba a text: Leonard Cohen, 1988

Slovenský preklad: ©Ivan Tkáč, 2008

Som tvoj muž

Ak si praješ milenca,
poskytnem ti každú formu lásky.
Keď si želáš lásku na iný spôsob,
budem kvôli tebe nosiť masky.
Ak si praješ partnera,
ruku smieš mi hladiť.
Keď ma túžiš v zlosti na zem zraziť,
čakám tu už.
Som tvoj muž.

Ak si praješ boxera,
nastúpim do ringu iba kvôli tebe.
Keď si praješ lekára,
vyšetrím každučkú bunku v tvojom tele.
Ak si praješ šoféra,
do auta nastúp.
Keď autom sama chceš ma zobrať na púť,
ty môžeš. Nuž,
som tvoj muž.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Svetlo luny je prijasné.
Moje okovy pritesné
a šelma nechce zadriemať.
Stále myslím na sľuby, ktoré som dal
a nemohol ich dodržať.
Muž však nikdy nedostane ženu späť
kľačiac na kolenách ako žobrák.
Mohol by som priplaziť sa k tebe drahá
a vrhnúť sa na zem k tvojim nohám.
Nad tvojou krásou by som kvílil,
ako jeleň, ktorý v ruji na laň volá.
Tvoje srdce by som pevne zdrapil.
Pri posteli tvojej by som ležal v plači.
Prosím ťa, skús.
Som tvoj muž.

Keby si počas jazdy
na chvíľu podľahla spánku,
volant ti podržím.
Keby tvár si sama chcela nastaviť vánku,
ihneď sa vytratím.
Ak chceš ma za otca pre svoje dieťa,
či teraz so mnou len zamieriť niekam:
Cez púšť, či pľušť.
Som tvoj muž.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

I'm Your Man

If you want a lover
I'll do anything you ask me to
And if you want another kind of love
I'll wear a mask for you
If you want a partner
Take my hand
Or if you want to strike me down in anger
Here I stand
Im your man

If you want a boxer
I will step into the ring for you
And if you want a doctor
I'll examine every inch of you
If you want a driver
Climb inside
Or if you want to take me for a ride
You know you can
I'm your man

Ah, the moon's too bright
The chains too tight
The beast won't go to sleep
I've been running through these promises to you
That I made and I could not keep
Ah but a man never got a woman back
Not by begging on his knees
Or I'd crawl to you baby
And I'd fall at your feet
And I'd howl at your beauty
Like a dog in heat
And I'd claw at your heart
And I'd tear at your sheet
I'd say please, please
I'm your man

SkryťVypnúť reklamu
reklama

And if you've got to sleep
A moment on the road
I will steer for you
And if you want to work the street alone
I'll disappear for you
If you want a father for your child
Or only want to walk with me a while
Across the sand
I'm your man

Ivan Tkáč

Ivan Tkáč

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Tisíc vynálezců udělalo krach.Hvězdy nevyšinuli se z věčných drah.Pohleďte jak tisíc lidí klidně žije. Ne, to nění práce ani energie.To je dobrodružství jako na moři uzamykati se v laboratoři.Pohleďte jak tisíc lidí klidně žije.Ne, to není práce, to je poezie.(V. Nezval: Edison) Zoznam autorových rubrík:  FilmyKnihySpoločnosťPoéziaPiesne

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu